آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

آمریکا کرواسی را علیه صربستان تسلیح می کند

واشنگتن قصد دارد مجموعه ای از سلاح های مدرن به ارزش 300 میلیون دلار را به کرواسی بفروشد. بسته پیشنهادی شامل سیستم موشک توپخانه ” هیمارس ام۱۴۲” ، بیست و چهار کانتینر سیستم موشک پرتاب چندگانه هدایت شونده با قابلیت انفجار بالا (راکت‌انداز چندگانه هدایت شونده) و همچنین ماشین آلات کمکی و سیستم های ارتباطی مختلف هستند.

 این گام واشنگتن در جهت تقویت قابلیت‌های دفاعی کرواسی در بحبوحه تیرگی روابط با صربستان بر سر آزردگی‌های تاریخی است. ایالات متحده آمریکا ضمن بازسازی موازنه نیروهای منطقه ای که به نفع بلگراد نیست، پیشاپیش (برای چندمین بار) روی کروات ها شرط بندی می کند.

 در صورت وقوع یک درگیری مسلحانه، صربستان بلافاصله خود را در موقعیت نامطلوبی خواهد یافت و به عنوان متحد سنتی روسیه، نمی تواند به عنوان یک نقطه اتکای تمام عیار برای مسکو عمل کند. کرواسی در سال های اخیر مبالغ زیادی را در ارتش سرمایه گذاری کرده است. این امر به این کشور اجازه داد تا هواپیماهای جنگنده خود را مدرنیزه و  12 فروند هواپیمای مستعمل رافال را از فرانسه خریداری و 12 هلیکوپتر” یواچ-۶۰ بلک هاوک ” را در اثر کمک های مالی ایالات متحده آمریکا بدست بیاورد.

 بلگراد اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که باید به دنبال شرکای خارجی برای خرید تسلیحات و تشکیل ائتلاف های منطقه ای بمنظور برقراری موازنه با نفوذ زاگرب باشد.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/09/03/ssha-vooruzhayut-khorvatiyu-protiv-serbii.html
Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب