آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

آمار رشد قیمت‌ها در ایران خجالت‌آور است.

بانک جهانی: در ۳۴ سال اخیر، قیمت‌ها در عربستان ۵۵ درصد رشد کرده، در ایران ۱۲ هزار درصد!

عربستان وابستگی اقتصاد خود به نفت را از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش داد

فرشاد مومنی اقتصاددان سرشناس گفت:

بانک جهانی، رشد متوسط قیمت‌ها را از ۱۹۹۰ تا ۲۰۲۳ برای یک دوره ۳۴ ساله مطالعه کرده است، این دوره از همان سالی است که برنامه تعدیل ساختاری در ایران اجرا شده و آمار آن خجالت‌آور است.

رشد متوسط قیمت‌ها در این 34 سال، در عربستان سعودی ۵۵ درصد، جمهوری آذربایجان ۳۱۲ درصد، در مصر که منحط‌ترین کارنامه‌ها را در آفریقا داشته ۸۹۷ درصد، در ایران بالغ بر ۱۲ هزار درصد بوده است.

وقتی به تولید پشت می‌کنید و از طریق شوک درمانی و دست بردن پی‌درپی می.خواهید برای دولت کسب درآمد کنید، تولید ضربه می‌بیند و فقر، نابرابری و وابستگی ذلت آور به دنیای خارج افزایش می‌یابد و ناپایداری ذاتی سیستمی هم گریبان کشور را می‌گیرد./ جماران

 صندوق بین‌المللی پول: سهم نفت از درآمدهای عربستان از ۸۰ به ۶۰ درصد کاهش یافته است

یکی از مسئولان صندوق بین المللی پول از کاهش ۲۰ درصدی سهم درآمدهای نفتی عربستان از کل درآمدهای این کشور نفت خیز خبر می دهد.

بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA) عصر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «امین ماتی»، رئیس هیئت نمایندگی صندوق بین المللی پول (IMF) در ریاض، در مصاحبه با شبکه خبری «العربیه» عربستان سعودی اعلام کرد که این کشور عرب حاشیه خلیج فارس موفق شده وابستگی درآمدهای خود به فروش نفت خام را از ۸۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش دهد.

ماتی در این مصاحبه یک روز پس از اعلام نتایج رایزنی های مربوط به «ماده چهارم» برای سال ۲۰۲۴ میلادی میان صندوق بین المللی پول و عربستان، در این باره اظهار داشت: عربستان توانسته در تنوع بخشیدن به اقتصاد خود و کاهش وابستگی به نفت به پیشرفت دست یابد، جایی که سهم نفت به عنوان درصدی از کل درآمدها از ۸۰ درصد قبلی کاهش یافته و اکنون به ۶۰ درصد رسیده است.

شفقنا

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب