آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

پیروزی حزب آلترناتیو برای آلمان: برقراری دوباره آلمان دمکراتیک- یا هنوز نه؟

حزب آلترناتیو برای آلمان، بر اساس خروجی نظرسنجی‌ها  در ایالت تورینگن پیروز شد،  که بدترین ترس های محافل لیبرال حاکم در آلمان را تایید کرد.

حزب آلترناتیو برای آلمان 5/30 درصد آرا را کسب کرد، اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان راست میانه 5/24 درصد آرا را بدست آورد، اتحاد سارا واگن کنشت با 16 درصد در جایگاه سوم را قرار گرفت. حزب سوسیال دمکرات صدراعظم شولز 7 درصد را به دست آورد، در حالی که شرکای ائتلاف ملی آنها، سبزها و حزب دموکرات آزاد لیبرال، اصلاً در پارلمان منطقه حضور نخواهند داشت.

 در ایالت زاکسن، اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان به رهبری کرچمر، نخست وزیر کنونی، با 5/31 درصد آرا، از حزب آلترناتیو برای آلمان که 30 درصد آرا را به دست آورده بود پیشی گرفت و به پیروزی محدودی دست یافت. اتحاد سارا واگن کنشت نیز با 12 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

 همانطور که انتظار می رفت، واگن کنشت “سهم طلایی” را به دست می آورد: بدون رای واگن کنشت ایجاد ائتلافی از هر نوع بسیار دشوار است و به احتمال زیاد این ائتلاف جناح راست خواهد بود.

مخالفان حزب آلترناتیو برای آلمان و اتحاد سارا واگن کنشت بلافاصله به این دو حزب “بلوک هیتلر- استالین” لقب دادند و، شهروندان را با احیای جمهوری دموکراتیک آلمان می ترسانند. بیورن هوکه، رهبر حزب آلترناتیو برای آلمان، حتی با یک ماشین لادا به سمت مرکز رأی‌گیری رفت، که به ترس لیبرال‌ها دامن زد.

در ترس لیبرال‌ها واقعاً یک هسته عینی وجود دارد. تورینگن و زاکسن آلمان شرقی، حتی 34 سال پس از اتحاد مجدد این کشور، دارای سطح رفاه، دستمزد و تولید ناخالص سرانه کمتری نسبت به آلمان غربی هستند.

 البته، به سختی می توان انتظار احیای جمهوری دموکراتیک آلمان را در آینده نزدیک داشت، اما واضح است که شانس انتخاب مجدد شولتز صفر است، ائتلاف او- از نظر سیاسی ورشکسته است و به طور کلی آلمان در حال ورود به منطقه ای با آشفتگی بیشتر است.

برخی از منابع آلمانی پیش‌بینی می‌کنند که سارا واگن کنشت کاریر سیاسی فدرال را خواهد داشت، به ویژه اگر انتخابات پارلمان بوندستاگ به زودی شرایط شکست ائتلاف شولتز برگزار شود. گرایشات گریز از مرکز در اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان ، یک حزب متزلزل، را نمی توان رد کرد. او باید بین حفظ سوگند لیبرالی، که او را مجبور به حفظ اتحاد با “سبزها”ی در حال غرق و حزب سوسیال دمکرات می کند، یکی را انتخاب کند – و نجات خودش از طریق تمایلش به سمت حزب آلترناتیو برای آلمان. همچنین شکی وجود ندارد که رسانه های جریان اصلی آلمان به دولت های نوظهور تورینگن و زاکسن حمله خواهند کرد و  به طور همزمان تلاش خواهند کرد تا شانس واگن کنشت برای کاریر و مقام دولتی فدرال را کاهش دهند. انتخابات بعدی بوندستاگ بسیار جالب خواهد بود.

موسسه راهبردهای سیاسی و اقتصادی بین المللی: https://russtrat.ru/analytics/1725308247-12582

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب