آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

دیدار پوتین و وانگ یی در سن پترزبورگ

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در دیدار با وانگ یی، دیپلمات ارشد چینی در سن پترزبورگ گفت که روسیه مایل به تقویت هم افزایی راهبردهای توسعه خود با چین و رساندن روابط روسیه و چین به سطحی جدید است

وانگ یی، عضو دفتر سیاسی  و مدیر دفتر کمیسیون روابط خارجی   کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با ابراز اطمینان چین از اعتماد و دوستی متقابل دو کشور خاطرنشان کرد: همکاری راهبردی جامع چین و روسیه در جهت هماهنگی برای عصر جدید به شکل صحیح و همراه با ثبات در حال توسعه است.

وی گفت: چین مایل به حفظ ارتباطات راهبردی خود با روسیه برای متحد کردن کشورهای همفکر بیشتر و پیشبرد روند جهان چندقطبی است.

او همچنین درباره برگزاری نشست ماه آینده بریکس در کازان روسیه به پوتین گفت که چین ضمن حمایت کامل از روسیه، با کشورهای بریکس برای شکل دادن به “مشارکت بریکس” در جهت ایجاد یک جامعه جهانی با سرنوشت مشترک همکاری خواهد کرد.

به گفته وزارت خارجه چین، دو مقام در مورد مسئله اوکراین نیز با یکدیگر تبادل نظر کردند و پوتین بار دیگر با تاکید بر آمادگی روسیه برای مذاکرات صلح گفت که از شش تفاهم به دست آمده میان چین و برزیل در ماه مه برای حل و فصل سیاسی بحران اوکراین قدردانی می کند.

وانگ یی نیز مجدداً تأکید کرد که چین متعهد به پیشبرد حل و فصل سیاسی این بحران است و آمادگی همکاری با همه طرف‌ها برای کنار هم آوردن صداهای عینی، منطقی و متعادل جامعه بین‌المللی را دارد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب