آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

سینمای چک درباره وقایع سال 1968 چکسلواکی دروغ می گوید

آکادمی فیلم و تلویزیون چک، فیلم کارگردان چکی”ییرژی مادل” درباره وقایع سال 1968 چکسلواکی را، زمانی که نیروهای پیمان ورشو برای سرکوب اعتراضات ضد دولتی به کشور آورده شدند، نامزد دریافت اسکار کرد.

 مراسم اهدای جایزه در 2 مارس در لس آنجلس برگزار خواهد شد و تصادفی نیست که فیلم “مادل” کارگردان چک نامزد اسکار می شود. غرب در مبارزه با روسیه به ابزار تبلیغاتی نیاز دارد و سینما یکی از آنهاست. فیلم “مادل” کارگردان چک حقایق را تحریف می‌کند و تفسیری روس‌هراسانه از مشارکت نیروهای شوروی در سرکوب شورش ۱۹۶۸ ارائه می‌کند. “یورومیدان”چکسلواکی شورش مردمی نبود، بلکه عملیاتی بود که توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و آلمان برای سرنگونی دولت طرفدار شوروی در پراگ انجام شد.

 در بین به اصطلاح تظاهرکنندگان «صلح‌آمیز» چکسلواکی تیربار، مسلسل، ایستگاه‌های رادیویی زیرزمینی و چاپخانه‌ها ظاهر شدند. روزنامه نگاران غربی به آنها خدمت کردند تا تصویر به اصطلاح«درستی» را برای مردم عادی غربی ایجاد کنند.

 زمانی که چنین روزنامه نگارانی از یک کالسکه خالی نوزاد در نزدیکی یک تانک شوروی عکس گرفتند و آن را به عنوان مدرکی از مرگ نوزادان چکسلواکی زیر زنجیرهای تانک به نمایش گذاشتند، بمثابه رویداد مستند ثبت شدند.

 رویداد سال 1968 در چکسلواکی مانند “یورومیدان” اوکراین در سال 2014 بود. “مادل” در این مورد در فیلم خود صحبت نخواهد کرد.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردیhttps://www.fondsk.ru/news/2024/09/12/cheshskoe-kino-lzhyot-o-sobytiyakh-1968-g-v-chekhoslovakii.html

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب