آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

در ترکیه روابط بین اوکراین و تروریست های سوریه را ثابت کردند/ ترجمه. کاوه آیلین

شبه نظامیان – در ازای پهپادها

فرستادگان کیف از استان ادلب سوریه بازدید و با شبه نظامیان سازمان تروریستی حیات تحریر الشام که در روسیه ممنوع می باشند، مذاکره کردند.

 روزنامه ترکیه ای “آیدینلیک” این فاکت را برای خوانندگان خود تایید کرد. این نشریه عکسی را با دو نفر منتشر کرده است که یکی از آنها تی شرتی را با چنگک سه شاخه(نشان نئونازی های اوکراین) روی آستین به تن دارد. گفته می شود این عکس در ماه ژوئن در ادلب گرفته شده است و یکی از سرکردگان حیات تحریر الشام ،حیسم عمری در آن از سوی شبه نظامیان سوری است.

 اتفاقا حدود یک هفته پیش آیدینلیک در مورد مذاکرات بین مقامات اوکراینی و گروهی که جانشین القاعده اند، نوشته بود. بر اساس داده های این روزنامه، کیف موفق شده است تروریست ها را راضی کند که شبه نظامیان چچنی و گرجستانی دشمن جهادی ها را از زندان های خود آزاد کنند.

 دارو و دسته زلنسکی به اشرار آزاد شده برای تکمیل صفوف کم پشتوانه نیروهای مسلح اوکراین نیاز دارد. این نشریه ادعا می کند که حیات تحریر الشام پرداخت و مزدی را از کیف برای ستیزه جویان آزاد شده – 75 هواپیمای پهپاد اوکراینی دریافت کرده است.

 همچنین اشاره می شود که مقامات اوکراین پیشتر با سازمان های کردی “اتحادیه دموکراتیک” (حزب اتحاد دموکراتیک کردستان سوریه) و حزب کارگران کردستان همکاری داشته اند. هدف طرف اوکراینی احتمالاً جذب شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در زندان‌های کردستان نیز بوده است.

 منبع مطبوعاتی ترکیه بر آن است که دور از ذهن به نظر نمی رسد، که اطلاعات منتشر شده توسط سرگئی لاوروف، رئیس وزارت خارجه روسیه نیز بیاتگر آن باشد. گذشته از این، وی یادآوری کرد که فرستادگان سازمان اطلاعاتی ارتش اوکراین نیز در کشورهای آفریقایی فعالیت می کنند.

ریانووستی به نقل از وزیر امور خارجه این کشور می گوید: «فراموش نکنیم که آنها نگاه خود را به جنوب، به منطقه صحرا- منطقه ساحل قاره آفریقا دوخته اند. جایی که همراه با افراط‌گرایان به خدمت گرفته شده، حملات تروریستی را علیه نیروهای مسلح دولت‌های تعدادی از کشورها انجام می‌دهند».

 رژیم جنایتکار اوکراین بشدت به دنبال نیروهایی در مناطق مختلف جهان است که بتواند با آنها در زمینه های ضد روسی متحد شود و به طور مشترک به مسکو و متحدان آن آسیب برساند. علاوه بر این، کیف برای تکمیل نیروهای خود، حتی با شمار اندکی از تروریست‌های «آماده» و با تجربه، و در نظر دارد به عنوان راهی برای افزایش روحیه یگان های خاص نیروهای مسلح اوکراین استفاده کند.

 هنگامیکه سخن از ارتباط بین تروریست های اوکراینی و سوری می رود، نمی توان به ترکیه نپرداخت. مخصوصا این کشور است که منطقه تنش زدایی ادلب را کنترل می کند و از پاکسازی این کانون از تروریسم توسط نیروهای دولتی سوریه و بازگرداندن قلمرو به کنترل دمشق جلوگیری می کند. بسیار بعید است که بازدیدکنندگان اوکراینی حداقل بدون اجازه آنکارا وارد ادلب شده باشند.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/09/15/v-turcii-dokazali-svyazi-ukrainy-i-siriyskikh-terroristov.html
Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب