آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

دوشنبه ۲۶ شهریور دهها تجمع اعتراضی در سراسر کشور برگزارشد.

در روز دوشنبه ۲۶ شهریور دستکم ۱۹ تجمع اعتراضی برگزار شد. کارگران شرکت گاز پارس جنوبی تحصن کردند.

روز دوشنبه، شماری از  مالباختگان صرافی  کریپتولند در تهران، شماری از  بازنشستگان  مخابرات در شهرهای  ساری، کرمان،  بندرعباس،  شیراز، همدان، زنجان، اصفهان،  مریوان،  بیجار، تبریز، اهواز و  سنندج، شماری از  معلمان بازنشسته در  تهران، تعدادی از خانواده های افراد مبتلا به  اوتیسم در اصفهان، شماری از کارگران پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی  بندر ماهشهر،  کارگران شاغل در سایت ۱ شرکت نفت و گاز پارس در عسلویه، شرکت پالایش گاز فجر جم و سایت ۲ شرکت نفت و گاز پارس در کنگان، با برگزاری  تجمعات اعتراضی، خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. همزمان کارگران شاغل در شماری از سکوهای گازی شرکت نفت و گاز پارس دست به  تحصن زدند.

تبریز

تجمع کارگران پیمانکاری مخابرات آذربایجان شرقی مقابل اداره‌ی مرکزی مخابراتِ استان آذربایجان شرقی .مطالبات این کارگران این است:

 پرداختِ معوقات، مابه‌التفاوتها، مزایا و حق بیمه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی،

 اجرای مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار،

 اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت پایه سنوات،

 اصلاح و اجرای درست عناوین و گروه‌های شغلی،

 اعمال حق جذب و تخصص در فیش‌های حقوقی.

 مخابرات به جای توجه به مطالبات این معترضین آنان را به قطع همکاری و به‌کارگیریِ نیروی‌های خارج از مجموعه جهت کنترل اوضاع تهدید کرده است.

بندر ماهشهر

تجمع اعتراضی شماری از کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر برای دومین روز متوالی در اعتراض به‌ عدم تحقق خواسته‌های خود.

مطالبات کارگران:

 تبدیل وضعیت کارکنان مطابق با شرکتهای همجوار،

 اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل پرسنل پیمانکاری،

 پرداخت پتروکارت،

کسر نکردن مبالغ پاداش‌های بهره وری،

و رفع  مشکلات مکرر در پرداخت به موقع حق بیمه اجتماعی،

پرداخت اضافه کار ماه رمضان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳،

 اجرای مصوبات صورتجلسه مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۵،

 تحویل البسه و عینک طبق قرارداد شرکت پیمانکاری بیسکو معترض هستند.

این کارگران همچنین از گرمازدگی سه نفر از همکاران خود به دلیل گرمازدگی و انتقال آنها به بیمارستان خبر دادند اما هنوز مدیرعامل حاضر به پاسخگویی نشده است.

اصفهان

اصفهان تجمع اعتراضی معلولان مقابل استانداری

در اعتراض به واگذاری تحمیلی ملک ۵ هزار متری بهزیستی به دادگستری توسط شورای عالی استان، مقابل استانداری اصفهان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 تجمع اعتراضی توان‌جویان (معلولان) در برابر استانداری اصفهان در اعتراض به مصادره ی مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان بهزیستی از سوی استانداری و دادگستری.

این ملک ۵ هزارمتری از سوی نیکوکاران به یاری نیازمندان و آسیب دیدگان اجتماعی اختصاص داده شده و زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می شد، اما به تازگی به دستور استاندار اصفهان از بهزیستی»( گرفته و به اداره ی کل دادگستری اصفهان تحویل شده است.

تهران

تجمع اعتراضی مدیران مراکز توانبخشی مقابل سازمان برنامه و  بودجه

جمع کثیری از صاحبان مراکز توانبخشی سراسر کشور در اعتراض به عدم اجرای مصوبه افزایش ۴۰ درصدی یارانه مراکز غیردولتی موضوع ماده ۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و عدم پرداخت مابه‌التفاوت ۶ ماهه آن، مقابل سازمان برنامه و بودجه دست به تجمع اعتراضی زدند.

پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه اخیرا اعلام کرده که این سازمان، حق پرستاری و یارانه مراکز را  دلبخواه خود افزایش خواهد داد نه به میزان مصرح در مصوبه!

Facebook
Telegram
Twitter
Email

پول نداری؟ مدرسه نرو

ستم طبقاتی، گریبانگیر کودکان و نوجوانان در سن تحصیل و صنف لوازم‌التحریر فروش محسن گلستانی، رئیس اتحادیهٔ صنف نوشت‌افزار شهر

ادامه مطلب