آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

پیرامون شرایط ناایمن محیط کار

روز سه‌شنبه ۳۱ شهریورماه بر اثر نشت گاز و وقوع انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس دها کارگر کشته و زخمی شدند. خبرها حاکی از کشته‌ شدن ۵۲ تن از کارگرانی است که در تونل‌های این معدن مشغول کار بودند. واقعاً تأسف‌بار است که هنوز شاهد چنین حوادث تلخی باشیم و صدای کارگران و خانواده‌هایشان نادیده گرفته شود.

مسئله ایمنی در معادن و دیگر صنایع، به‌ویژه در کشورهایی که قوانین کار و ایمنی به‌خوبی اجرا نمی‌شود، یکی از چالش‌های بزرگ است. نادیده گرفتن حقوق کارگران، نبود تشکل‌های مستقل و عدم رعایت استانداردهای ایمنی به‌طور مستقیم به وقوع این فجایع منجر می‌شود.

نگرانی از وضعیت معیشتی کارگران نیز ابعاد دیگری از این مشکل است. با توجه به آمار کشته‌ها و مصدومان، به وضوح مشخص است که شرایط کاری و زندگی بسیاری از کارگران نامناسب و خطرناک است. این مسائل نه تنها نیاز به توجه فوری دارند، بلکه نیازمند تغییرات بنیادی در قوانین و سیاست‌های کارگری هستند.

درد و رنج خانواده‌های کشته‌شدگان و زخم‌هایی که بر دل کارگران باقی می‌ماند، یادآور این است که تغییرات واقعی تنها از طریق جمع‌گرایی و اتحاد کارگران ممکن خواهد بود. صدای کارگران باید شنیده شود و باید فضایی برای بیان خواسته‌ها و نیازهایشان فراهم شود.

فرقه دمکرات آذربایحان ضمن همدردی با خانواده و بستگان جان باختگان این حادثه دردناک، امید دارد که با آگاهی‌بخشی بیشتر و حمایت از حقوق کارگری، این وضعیت تغییر کند و دیگر شاهد فجایع این‌چنینی نباشیم.

سوم مهر 1403

Facebook
Telegram
Twitter
Email

اون ایکی شهریور 1324-جو ایل تاریخلی مراجیعت‌نامه‌‌نین درج ائدیلمه‌سی مناسیبتی ایلهآذربایجان دموکرات فیرقه‌سی مرکزی کومیته‌سینین بیاناتی

عزیز هموطنلر! آذربایجان خالقی‌نین اوزون ایللر استبدادلا مباریزه تاریخی وار، میللتیمیز بو قدیم دیارین حدودلارینی قوروماق اوچون اوزون ایللر آغیر

ادامه مطلب