آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

یوری آفونین: آینده ما به موفقیت ارتش ما بستگی دارد، نه به نتیجه انتخابات آمریکا یا اروپا

معاون اول کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه در برنامه “60 دقیقه”

تلویزیون کانال -1روسیه شرکت کرد ودرباره پیشرفت عملیات ویژه نظامی موضوعات روزجهانی بحث وگفتگوشد.

یوری آفونین خاطرنشان کرد آخرین اخبارجهان به طرز قانع کننده ای نشان می دهد روسیه درانزوا نیست وسیاست بلوک امپریالیستی غرب شکست خورده، رویدادهای مهم بین المللی با مشارکت رهبری روسیه آنرا اثبات میکند.

چند روز پیش اجلاس کشورهای مستقل مشترک المنافع در مسکو برگزار شد در آن مسائل مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این نشست در فضایی صمیمانه  برگزار شد. رهبران کشورهای مستقل مشترک المنافع درخواست مشترکی را به جامعه جهانی برای جلوگیری از احیای فاشیسم و ​​یک جنگ جهانی جدید اتخاذ کردند. در این اجلاس، الکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، بالاترین جایزه روسیه – نشان سنت« اندرواول»(1) را دریافت کرد. این اهدا منصفانه به شایستگی، بلاروس وفادارترین متحد و هم رزم روسیه در مبارزه با غرب امپریالیستی است.

سپس ولادیمیرپوتین رئیس جمهورروسیه به عشق آباد سفر کرد و در مجمع بین المللی نماینده “رابطه زمان ها و تمدن ها – اساس صلح و توسعه” شرکت کرد. وی با رؤسای جمهورترکمنستان، ایران، پاکستان و دیگر سران کشورهای شرکت کننده در مجمع و همچنین با سران سازمان های بین المللی از جمله سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفتگوکرد.

یوری ویاچسلاوویچ گفت: برای همه واضح است که روسیه کشوری بسیار تأثیرگذار است بدون آن نمی توان مشکلات جدی در جهان را حل کرد. تمام تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه با شکست مواجه می‌شود، زیرا جنوب جهانی از حمایت از این انزوا خودداری می‌کند و این 85 %درصد از جمعیت کره زمین است. جنوب جهانی برای ساختن جهان چند قطبی عادلانه ،مخالف تشدید تنش نظامی تحمیل شده توسط غرب امپریالیستی است.

معاون اول کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد در پس زمینه موفقیت های دیپلماتیک روسیه، سفر بعدی زلنسکی ” با یک تاخت تاز در سراسر اروپا” بسیار رقت انگیز به نظر می رسد. رپرتورهای اوهنوزهمان است – او برای اسلحه و پول التماس می کند. هدف اصلی توربلیتز او دیدار با بایدن بود. و برای اولین بار قرار بود نشستی در قالب رامشتاین با حضور سران کشورها برگزار شود که در آن زلنسکی امیدوار بود مجوز حملات دوربرد به روسیه را دریافت کند. اما هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد. بایدن با استناد به طوفان میلتون در آن شرکت نکرد، اما این بهانه بسیار قانع کننده به نظر می رسد. معلوم شد که طوفان چندان شدید نبوده است. اما ظاهرا واشنگتن تصمیم به استراحت گرفته بود.

به نظر می رسد دلایل متعددی براین امر وجود دارد.

 اولاً، موفقیت های ارتش روسیه، که با ابتکاروقدرت عمل جبهه را حفظ کرد و به جلومیرود.

 ثانیاً، واشنگتن هشدارهای روسیه را در مورد بازنگری در دکترین هسته‌ای خود شنید بنابراین، بدیهی است که در تصمیم گیری برای اجازه دادن به کیف برای حمله به روسیه با سلاح‌های دوربرد استفاده کند.

ثالثاً زمان بسیار کمی تا انتخابات آمریکا باقی مانده است. حال وهوای ایالات متحده در حال تغییر است – آمریکایی های کمتری در کمک به رژیم کیف شرکت می کنند. بنابراین، برای بایدن و همکارش هریس سود آور است که ازمشکلات اوکراین فاصله بگیرند تا رأی دهندگانی را که از نظامی‌سازی و تشدید تنش خسته شده‌اند از دست ندهند. فاصله با حریف به حداقل رسید هر رای مهم است.

چه کسی درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای روسیه مفید خواهد بود؟ پوتین در مجمع سالانه اقتصاد شرق از 3 تا 6 سپتامبر 2024 در ولادی وستوک یادآور شد که ترامپ به اندازه‌ای که هیچ رئیس‌جمهوری تا به حال تحریم نکرده بود، علیه روسیه تحریم کرد. کامالا هریس چنان مسری می خندد که به نظر می رسد حالش خوب است. می گویند شاید ضررش کمتر شود. البته این یک شوخی است، اما حقیقتی در اینجا وجود دارد.

(مجمع سالانه اقتصاد شرق) (2)EEF 2024

یوری آفونین گفت: در واقع، صرف نظر از نتیجه انتخابات، مقامات ایالات متحده همچنان دشمن روسیه خواهند بود. اما، شاید هریس، یک سیاستمدار ضعیف تر، واقعاً پیروز می شد. جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان و سنا را به دست خواهند آورد – به این دلایل که تضادهای داخلی امپریالیسم غربی فقط می تواند به نفع ما باشد.

اما ما باید درک کنیم، یوری ویاچسلاوویچ تأکید کرد که مهمترین چیز برای ما نتایج انتخابات آمریکا یا اروپا نیست، بلکه موفقیت های سربازان ما در جبهه است. آینده برای همه نه تنها برای ما به این بستگی دارد و باید تمام تلاش خود را برای کمک به ارتش معطوف کنیم.

برگرفته ازسایت حزب کمونیست فدراسیون روسیه.

م .چابکی : 2024.10.15

منبع :

https://kprf.ru/party-live/cknews/229434.html

توضیح :

(1)اندرو اول جایزه اعطای شایستگی های استثنایی که به عظمت و شکوفای روسیه کمک می کند. تاریخ تاسیس 1698/1699، بازسازی شده 1 ژوئیه 1998

 مجمع سالانه اقتصاد شرق از3تا6 سپتامبر2024 درولادی وستوک EEF-2024(2)

Facebook
Telegram
Twitter
Email