آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

حضور گسترده مردم در بدرقه پیکر “ناصر ملک مطیعی”

 مراسم بدرقه ناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی سینمای ایران صبح روز یکشنبه با حضور گسترده هنرمندان و دوستدارانش در خانه سینما 2 (خیابان وصال) و خیابان‌های اطراف آن برگزار شد.

در این مراسم عده ای از هنرمندان برای حاضران سخنرانی کردند، وجه غالب سخنرانی‌ها اعتراض به عملکرد صدا و سیما و برخورد آن با ملک مطعیی و سایر هنرمندان بود.

محمد متوسلانی، پرویز پرستویی، مسعود کیمیایی، امیرعلی ملک مطیعی و چند نفر دیگر سخنرانی کردند. در این مراسم پیام صوتی بهروز وثوقی بازیگر شناخته شده سینمای پیش از انقلاب ایران پخش شد که در آن آقای وثوقی با ابراز تاسف از مرگ ناصر ملک مطیعی گفت:« بعد از ۴۰ سال صدایم بین مردم پخش می شود ولی در اندوه از دست دادن یک فرد ماندگار هستم که‌ مثل من ۴۰ سال منتظر بود. من امروز داغدار برادری دور از وطن هستم. ناصر عزیز ۳۰ سال بر پرده محبوب‌ مردم بود و ۴۰ سال بیرون از پرده محبوب بود و الان رفت نزد فردین و علی حاتمی.‌ اینها ستون سینمای ایران باقی می‌مانند.»

سپس پرویز پرستویی سخنرانی کرد و گفت: بهروز وثوقی حجت را تمام کرد و امروز همه جای دنیا ما را می‌بینند که چطور از هنرمندانمان تجلیل می‌کنیم.

این بازیگر با اشاره به اینکه باید به پوری بنایی، انوشیروان روحانی، نصرت کریمی و همه هم نسلان او تسلیت گفت، در پاسخ به شعارهای مختلفی که مردم سر می‌دادند، گفت:اینجا هستیم چون میهن ما اینجاست و مهر وطن نیروی بزرگ‌ ماست.‌ این سایه گسترده است و گسترده تر میشود و وای به حال کسانی‌ که این سایه را نمی‌خواهند. مهر مردم مرهم است. در این ساعات گذشته صدا و سیما به یاد آورد ناصر خان را ببیند ولی یادتان می آید چند وقت پیش با او چه کردید؟ ناصر خان تاریخ سینمای ایران است. 

امیر علی ملک مطیعی فرزند این بازیگر هم مطرح کرد: آرزوی من این بود که تصویر پدرم را روی پرده ببینم و این اتفاق در فیلم آقای عطشانی (نقش نگار) رخ داد. او دوست داشت یک یادگاری قشنگ برای شما بگذارد.

ناصر ملک مطیعی در سن ۸۸ سالگی بامداد شنبه 5 خرداد ماه از دنیا رفت؛ او متولد ۱۳۰۹ در تهران بود و در حدود ۱۰۰ فیلم‌ و سریال در قبل از پیروزی انقلاب ایفای نقش کرده بود.

وی علاوه بر بازیگری، سابقه نویسندگی و تهیه‌کنندگی سینما را نیز در کارنامه فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود داشت.

پس از پیروزی انقلاب به وی اجازه ندادند روی پرده سینما ظاهر شود. در سال ۱۳۹۲ در فیلم سینمایی «نقش نگار» به کارگردانی علی عطشانی مقابل دوربین رفت و پیش‌تر هم مقابل دوربین مستند «قیصر 40 سال بعد» به کارگردانی مسعود نجفی رفت.

Facebook
Telegram
Twitter
Email