آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین یادآور آزمایش‌های ضدانسانی آمریکا در گواتمالا

هنگامی که ما از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان صحبت می‌کنیم، در واقع در حال مرور «صفحات سیاه تاریخ» هستیم.

به گزارش رادیو بین املل چین، درگیری اخیر روسیه و اوکراین یک «راز مخوف» دیگر از جنایت‌های ایالات متحده را برملا کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده تعداد زیادی از ویروس‌های خطرناک را در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی اوکراین ذخیره کرده و از این تجهیزات برای انجام عملیات نظامی بیولوژیکی استفاده کرده است.

هنگامی که ما از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی ایالات متحده در سراسر جهان صحبت می‌کنیم، در واقع در حال مرور «صفحات سیاه تاریخ» هستیم.

«آزمایش سیفلیس» که بیش از نیم قرن پیش توسط ایالات متحده در گواتمالا برنامه‌ریزی شده بود یکی از آنها بود. در سال 2010، «باراک اوباما»، رئیس جمهور وقت آمریکا بخاطر این مورد عذرخواهی کرد.

از سال‌های 1946 تا 1948، بیش از 5500 نفر از گواتمالا که 10 تا 72 سال سن داشتند، هدف آزمایش‌های آمریکا قرار گرفتند. از این میان، 1308 نفر عمداً به سیفلیس، سوزاک و سایر بیماری‌های مقاربتی مبتلا شدند و حداقل 83 نفر جان باختند.

در طول جنگ جهانی دوم، به دلیل ناهنجاری شدید در زندگی خصوصی سربازان آمریکایی، بیماری های مقاربتی در اردوگاه‌های نظامی شیوع یافت و بنابراین، تولید داروهای موثر برای درمان بیماری‌های مقاربتی بسیار مهم بود.

اما چرا آمریکا گواتمالا را انتخاب کرد؟ یک دلیل مهم، در دسترس بودن آن بود. ایالات متحده به سیستم بهداشتی در گواتمالا که آزمایشگاه‌های ایالات متحده در آن قرار دارد، کمک می‌کرد. علاوه بر این، در گواتمالا، نیازی به نگرانی درباره مسائل اخلاقی که در ایالات متحده بحث برانگیز است، وجود نداشت، چه رسد به افکار عمومی منفی و پیامدهای قانونی.

این طرز تفکر غیراخلاقی آمریکا می‌گفت اگر می‌خواهید درمان یک بیماری را پیدا کنید ابتدا باید افرادی را به صورت آزمایشی بیمار کنید. برای این منظور، محققان تمام تلاش خود را برای گسترش بیماری‌های مقاربتی در گواتمالا انجام دادند.

طبق گزارشی که دولت ایالات متحده منتشر کرد، با زنان در گواتمالا با دریافت 25 دلار چندین بار در سال انواع مختلفی از واکسن‌های سوزاک را دریافت می‌کردند و به این ترتیب سربازان یا زندانیانی که با آنها ارتباط داشتند ناآگاهانه به این بیماری مقاربتی مبتلا می‌شدند.

یک روش دیگر،  تلقیح مصنوعی است. به گزارش «نیویورک تایمز»، یک بیمار روانی زن را به اجبار عامل بیماری «سیفلیس» به او تزریق کردند و تا زمان مرگ، چشمانش هنوز پر از چرک ناشی از عفونت بود.

لازم به ذکر است که چنین آزمایش بی رحمانه‌ای در آن زمان به هیچ وجه یک «جنجال اخلاقی» محسوب نمی‌شد. به گزارش «بی بی سی»، محققانی که در آن زمان در این آزمایش شرکت داشتند، به وضوح می دانستند که قوانین اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند. در سال 2010 بود که این موضوع توسط محققان آمریکایی افشا شد و دولت ایالات متحده مجبور شد وجود آزمایش سیفلیس در گواتمالا را بپذیرد.

بی بی سی به نقل از یک مقام دولت گواتمالا نوشت: تزریق غلظت بالای میکروب به اندام‌های انسان مانند چشم و سیستم عصبی مرکزی با رفتار دانشمندان آلمان نازی قابل مقایسه است.

از این رو، درک اینکه چرا ایالات متحده  با واحد 731 ژاپن و «دانشمندان» اردوگاه کار اجباری نازی ها  دوست خوبی دارند،، دشوار نیست

واحد 731 یک واحدِ محرمانهٔ تحقیقات و توسعهٔ سلاح‌های میکروبی و شیمیایی در ارتش امپراتوری ژاپن بود که آزمایش‌های اجباری مرگباری بر روی افراد زنده در جنگ دوم چین و ژاپن (1945-1937) و در دورانِ جنگ جهانی دوم انجام داد. این واحد نظامی، مسئولِ انجامِ برخی از وحشتناک‌ترین جنایات جنگی ژاپن بود.

Facebook
Telegram
Twitter
Email