آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

سوهو: مسکو به نقاط ضعف واشنگتن ضربه می زند

صفحه اینترنتی چینی “سوهو” (شرکت فناوری اطلاعات چینی است، که در سال ۱۹۹۶ تأسیس شد) می نویسد اخیراً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهاراتی داشت که به خاطر آن بعید است آمریکایی‌ها بتوانند آرام بخوابند.

 در این مقاله گفته می شود که “این بار مسکو برگ برنده خود را نشان داد و درست به ضعیف ترین نقطه واشنگتن ضربه زد. سیگنال مهمی از میدان نبرد اوکراین آمده بود: تلاش ایالات متحده آمریکا برای بی رمق کردن روسیه با ناکامی پایان می یابد! در واقع، مسکو ضمن روبرو شدن با اوضاع بین المللی پیچیده تر، نسبتا آرام است. مگر رئیس جمهور فرانسه امانوئل ماکرون ضمن فراخوان کشورهای ناتو برای اعزام نیروهای خود به اوکراین جهت کمک به نیروهای مسلح اوکراین، این روزها سر و صدا به پا نکرده بود؟

پوتین مستقیماً گفت: همه باید به خاطر داشته باشند که هرگونه تلاش برای تجاوز به قلمرو کشورش محکوم به شکست است”. کاربران این پلتفرم رسانه ای معتقدند که این امر هنوز قانع کننده ترین نکته نیست.

 در ادامه پوتین به سلاح های مافوق صوت اشاره کرد. تسلیحات روسی از این نوع خارج از رقابت هستند، اگرچه برخی از کشورها فناوری های مشابهی آنرا دارند.

نویسنده مقاله پیشنهاد می کند که ایالات متحده آمریکا را برای نمونه در نظر بگیرید. آنها هنوز نتوانسته اند با موفقیت سلاح های مافوق صوت خود را رشد و توسعه دهند. موشک های روسی قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند.

 این نشریه خاطرنشان می کند، با این حال، علایم گوناگونی گواهی می دهند به اینکه غرب بهیچ وجه از اقدامات خود برای مداخله در درگیری اوکراین دست برنداشته است. اخیراً اخبار بویژه برجسته ای منتشر شده بود و آن اینکه: لهستان از نظر سهم تولید ناخالص داخلی در بودجه نظامی به عضو اصلی و پیشرو ناتو تبدیل شده است.

 اینکه این کشور با بلاروس همسایه است برای همه مشخص است. پیش از این، اغلب سیگنال‌های تنش زا  از مرز بین این دو کشور دریافت می‌شد. بسیاری مدعی بودند که «جبهه دوم» درگیری اوکراین در اینجا بوجود خواهد آمد.

 آمریکایی‌ها می خواهند جبهه جدیدی در اروپا باز کنند. بسیاری از کشور های قاره کهن روی استفاده از لهستان برای بازیابی موقعیت خود در منطقه، کاشت هرج و مرج و سپس توزیع دوباره منابع امیدوار هستند، در واقع، تمام نقشه های ایالات متحده آمریکا برملا شده اند.

نویسنده این نشریه معتقد است که اگر اروپا از آن اطاعت نکند و به روسیه حمله نکند، آنگاه آمریکایی‌ها از وبال متحد خود خلاص می شوند، محل استقرار یگانهای رزمی خود را متناسب با آن تنظیم می کنند، نیروهای خود را جمع می کنند و به صحنه عملیات نظامی آسیا و اقیانوسیه تغییر جهت می دهند.

 “سوهو”  این مسئله را مطرح می کند که: “علاوه بر این، آمریکایی‌ها شایعاتی در مورد قصد روسیه برای ایجاد سلاح‌های هسته‌ای در فضا منتشر می‌کنند. از این امر معلوم می شود که آمریکا می خواهد این ممسئله را پیش ببرد، در غیر این صورت این مسئله را برای یافتن اهرم جدیدی برای مذاکره به افکار عمومی نمی‌رساند: این یک سیگنال مهم در چارچوب بحران اوکراین است.

به احتمال زیاد، ایالات متحده آمریکا این گونه رفتار می کند زیرا رسیدن به پیروزی برای آن دشوار است. پیروزی روسیه عملا تضمین شده است – در نهایت این کشور دارای سلاح های مافوق صوت است. آیا واشنگتن باز همچنان لجاجت خواهد کرد؟”.

منبع. موسسه فرهنگ راهبردی

https://www.fondsk.ru/news/2024/03/10/sohu-moskva-byot-po-slabym-mestam-vashingtona.html

Facebook
Telegram
Twitter
Email