آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نیکوکاران نابکار، بیل گیتس از نمای نزدیک

برنامه واکسن همگانی بیل گیتس  

مقاله زیر نوشته رابرت اف کندی جونیور شهروند آمریکایی فعال در زمینه محیط زیست، حقوق بشر و حقوق کودکان، فرزند رابرت اف کندی سناتور اسبق و برادرزاده جان اف کندی  رئس جمهور اسبق آمریکاست که توسط ف.س. ترجمه شده و برای کانال تلگرامی اقتصا سیاسی بین الملل ارسال شده است.
مقدمه:
بیل گیتس یکی از نماد های ویژه نظام سرمایه داری است، نمونه ای موفق در کارآفرینی، انباشت سرمایه از «طرق مشروع» و خیرخواهی که برازنده یک انسان شریف و برآمده از فلسفه «همیشه پیروز» سرمایه داری است.

رسانه های اصلی جهان که هر کس را بخواهند بر می کشند و از هر که  دوست نداشته باشند اهریمن می سازند، با ترسیم چهره ای به غایت موجه از بیل گیتس و افرادی از این قبیل، سعی دارند تا نظام سرمایه داری را نظامی عادلانه نشان دهندکه در آن همه انسانها نتایجی به فراخور تلاش خویش به دست می آورند. اما واقعیت در غالب موارد چیزی دگر است و حتی چهره های محترمی مانند نلسون ماندلا نیز به دلایلی خاص برجسته شده اند و نه به خاطر خدماتی که به مردم کشورشان داشته اند که اگر چنین بود می بایست در همان رسانه ها از چهره هایی نظیر توماس سانکارا نیز سخن به میان می آمد.

توضیح اینکه عبارت «نیکوکاران نابکار» که توسط این کانال برای  مقاله انتخاب و از سوی مترجم محترم مقاله هم مورد استقبال قرار گرفته، از کتابی به همین عنوان نوشته  «هاجون چَنگ» و ترجمه «مهرداد شهابی» و «محمود نبوی» به عاریت گرفته شده  است.

متن کامل ترجمه مقاله

برنامه واکسن همگانی گیتس: پیروزی دو سر برد برای شرکتهای دارویی و واکسیناسیون اجباری

برای بیل گیتس، واکسیناسیون فعالیتی راهبردی در پوشش اقدامات بشردوستانه است كه با استفاده از آن بسیاری از فعالیتهای اقتصادی خود در زمینه واكسن را پیش می برد (از جمله آرزوهایش در مایکروسافت برای در دست گرفتن کسب و کار  جهانی شناسه واكسیناسیون) و به او امکان سیطره بر سیاستهای جهانی بهداشت را می دهد.

به نظر میرسد وسواس گیتس به واكسن مربوط به اعتقاد او به حفظ دنیا بوسیله تکنولوژی است.

گیتس با وعده اختصاص 450 میلیون دلار از 1.2 میلیارد دلاری که برای ریشه کن کردن فلج اطفال در نظر گرفته بود، توانست کنترل “گروه مشاوره ملی هند در ایمن سازی (NTAGI) “را بدست آورد. این گروه استفاده از واکسن فلج اطفال – موسوم به واکسن پولیو – را در قالب برنامه های واکسیناسیون برای کودکان قبل از پنج سالگی، اجباری کرد. استفاده از این واکسن بین سالهای 2000 تا 2017 منجر به اپیدمی نوعی فلج حاد  (NPAFP)[1] در 490 هزار کودک هندی شد. این رقم بسیار بیشتر از تعداد کودکانی بود که در صورت عدم استفاده از واکسن، احتمال فلج شدن آنها می رفت. از نظر پزشکان هندی، کارزار گیتس مسئول این اپیدمی بود. در سال 2017، دولت هند از ادامه برنامه واکسیناسیون گیتس جلو گیری کرد و از آنها خواست هند را ترک کنند. با خروج آنها شیوع  NPAFP افت چشمگیری کرد.

در سال 2017 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، با بی میلی اعتراف کرد که ویروسهای مورد استفاده در واکسنهای پولیو عامل انفجار جهانی فلج اطفال هستند. در همین سال خطرناک ترین اپیدمی هایی که در کشورهای  کنگو ، افغانستان و فیلیپین رخ داده بودند مرتبط با همین واکسن ها بوده اند. در حقیقت ، 70% موارد فلج اطفال در جهان ، بین سالهای 2010 تا 2018 مربوط  به واکسن پولیو بودند.

در سال 2009 ، بنیاد گیتس تست واکسن HPV ، ساخت شرکتهای GSK و Merck ، را بر روی 23000 دختر جوان در استان های دور افتاده هند انجام داد. تقریباً 1200 نفر دچار عوارض شدید جانبی از جمله اختلالات خود ایمنی و باروری  شدند و هفت نفر جان خود را از دست دادند. تحقیقات دولت هند محققان  بنگاه گیتس را به نقض اصول اخلاقی در موارد متعدد متهم کرد ازجمله:  فشار به دختران روستایی جهت شرکت در آزمایش ، تهدید والدین ، تهیه فرم های رضایت جعلی ، و عدم مراقبتهای پزشکی نسبت به دختران آسیب دیده. این پرونده اکنون در دیوان عالی کشور هنددرحال بررسی است.

 در سال 2010 ، بنیاد گیتس مرحلهٔ سوم آزمایش واکسن مالاریای ساخت شرکت GSK  را در آفریقا شروع کرد، که منجر به کشته شدن 151 نوزاد آفریقایی[2] و ایجاد عوارض جانبی جدی مثل فلج ، تشنج ، و تب – تشنج در 1048 کودک از مجموع 54949 کودک دریافت کننده واکسن شد.

در برنامه MenAfriVac در سال 2002 در آفریقای سیاه (مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا ) ، افراد گیتس به زور هزاران كودك آفریقایی را علیه مننژیت واكسینه كردند. تقریباً 50 کودک  از 500 کودک واکسینه شده دچار فلج شدند. روزنامه های آفریقای جنوبی نوشتند ، “ما خوکچه های هندی تولید کنندگان دارو هستیم.” پروفسور پاتریک باند ، اقتصاددان ارشد سابق نلسون ماندلا ، اقدامات بشردوستانه گیتس را “بی رحمانه و غیراخلاقی” توصیف می کند.

در سال 2010 ، هنگامی که گیتس متعهد شد 10 میلیارد دلار به WHO بپردازد ، گفت: “ما باید این دهه را تبدیل به دهه واکسیناسیون بکنیم.” یک ماه بعد ، گیتس در تدتاک گفت که واکسنهای جدید “می توانند جمعیت را کاهش دهند”. و چهار سال بعد ، در سال 2014 ، انجمن پزشکان كاتولیك كنیا سازمان بهداشت جهانی را متهم کرد که میلیون ها زن كنیایی را بدون رضایت آنها طی کمپین واكسن كزاز عقیم كرده است.  در تمام واکسنهایی که توسط آزمایشگاه های مستقل بررسی شدند ، مواد عقیم کننده در ترکیبات واکسن وجود داشت. بعد از انکار اتهامات ، سرانجام  WHOاعتراف كرد كه بیش از یك دهه است كه واكسن های عقیم کننده را تولید می كند. اتهامات مشابهی از تانزانیا ، نیکاراگوئه ، مکزیک و فیلیپین مطرح شد.

مطالعه مورگنسون و همکاران در سال 2017 نشان داد که واکسنی که WHO برای بیماریهای دیفتری، کزاز و سیاه سرفه تجویز می کندنه تنها مرگ و میر کودکان آفریقایی در اثر بیماری های مذکور را کم نکرده بلکه شمار آنان را افزایش نیز داده است. مرگ و میر دختران واکسینه شده با DTP ده برابر کودکانی بود که هنوز واکسن دریافت نکرده بودند.WHO  همچنان از جمع آوری این واکسن کشنده ، که سالانه به ده ها میلیون کودک آفریقایی تحمیل می شود ، امتناع می کند.

حامیان بهداشت عمومی جهانی (Global public health) در سرتاسر دنیا گیتس را متهم می كنند كه برنامه های WHO را از پروژه های مؤثر برای مهار بیماری های عفونی مانندتامین آب سالم، ، بهداشت ، تغذیه و توسعه اقتصادی منحرف کرده است و بنیاد گیتس تنها حدود 650 میلیون دلار از بودجه 5 میلیارد دلاری خود را در این زمینه ها هزینه می کند. آنها می گویند که او منابع آژانس را برای خدمت به فلسفه شخصی خود،  سلامتی فقط بوسیله سرنگ ممکن است، منحرف کرده است.

گیتس در پوشش فعالیتهای بشردوستانه خود کنترل سازمان بهداشت جهانی، سازمان یونیسف ، اتحادیه واکسن موسوم به گَوی[3] و  سازمان غیرانتفاعی بهداشت همگانی موسوم به پَت[4] را بدست گرفته است. او  بودجه یک شرکت دارویی خصوصی را که واکسن ها را تولید می کند تامین می کند. بعلاوه وی تعهد کرده است 50 میلیون دلار به 12 شرکت داروسازی در راستای تسریع در تهیه واکسن کورونا ویروس بپردازد. حضور توام با اعتماد به نفس وی در برنامه های اخیر رسانه ایش، گویای آن است که از نگاه وی  بحران ویروس کرونا به وی فرصت خواهد داد تا برنامه های واکسن خود را بر همه کودکان آمریکایی و بزرگسالان تحمیل کند. 


[1] Non-Polio Acute Flaccid Paralysis

[2]  در حالیکه تبلیغات رسانه ای سعی دارد تا اقدامات بیل گیتس را بشردوستانه معرفی کند، بسیاری از این فعالیتها در آفریقا و دیگر کشورهای فقیر به منظور مطالعه آثار جانبی واکسن ها پیش از به کارگیری گسترده آنها بر روی شهروندان «فعلا» درجه یک غربی است. برای آگاهی از ابعاد این جنایت توجه با ید کرد که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی نسبت افرادی که از دچار عوارض جانبی واکسن می شوند بین یک در هزار تا یک در میلیون است. این در حالی است که نسبت مذکور در فعالیتهای به ظاهر بشردوستانه گیتس حتی تا ۱۰ درصد هم می رسد.

[3] GAVI

[4] PATH

Facebook
Telegram
Twitter
Email