آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمع اعتراضی کارگران مخابرات آذربایجان‌شرقی تا تحقق خواسته هایمان به اعتراضات ادامه می دهیم!

کارگران شاغل و بازنشسته شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی در اعتراض به بی‌توجهی مسوولان این شرکت به مطالبات به حق خود، در محوطه این اداره مرکزی مخابرات تجمع کردند.

به گزارش رسانه ها: کارگران شاغل و بازنشسته شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی روز شنبه (۱۱ آبان ماه) با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی مخابرات استان آذربایجان شرقی واقع در تبریز نسبت به بی‌توجهی مسوولان مخابرات به مطالبات به حق خود،  دست به تجمع اعتراضی زدند.

یکی از کارگران گفت: ما خواستار اجرای کامل مفاد آیین‌نامه استخدامی و پرسنلی مصوب سال ۱۳۸۹ و پرداخت معوقات مزدی خود هستیم در عین حال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل متناسب با شرایط کارگران شاغل اعم از رسمی، قراردادی و شرکتی و تغییر وضعیت همکاران قراردادی، از دیگر مطالبات کارگران شرکت مخابرات است. 

یکی دیگر از کارگران گفت: اجرای بند ۶ مصوبه سال ۱۳۸۵ هیات وزیران، ماده ۲۱ قانون مدیریت خدمات کشوری در ارتباط با تغییر صندوق بازنشستگی، اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، رعایت اصل شایسته‌سالاری و استفاده از نخبگان و نیروی انسانی متعهد و متخصص در انتصاب مدیران از دیگر مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته مخابرات است.

در پایان، کارگران شاغل و بازنشسته شرکت مخابرات آذربایجان شرقی با قرائت بیانیه‌ای ضمن تاکید بر حل و فصل مشکلات صنفی خود توسط مدیریت شرکت مخابرات استان، متذکر شدند: در صورت بی‌توجهی به این خواسته‌ها، گردهمایی اعتراضی خود را در روز‌های آینده ادامه می‌دهند.

گفتنی است؛ مخابرات ایران از سال ۱۳۸۸ در فرایند خصوصی سازی از بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منفک و به بخش خصوصی واگذار گردید و تحت شمول قانون کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است اما آنچه در سنوات اخیر بر شرکت مخابرات ایران و به تبع آن کارکنان و بازنشستگان این شرکت گذشته است حاکی از نادیده گرفتن حقوق قانونی و به تبع آن عدم رضایت پرسنل می‌باشد و این در حالی است که در زیر مجموعه مخابرات ایران اجرای آیین نامه در مورد پرسنل شرکت ارتباطات سیاربه جد مورد توجه قرار گرفته و فاصله زیاد دریافتی پرسنل این بخش با سایر کارکنان بیانگرتضییع حق می‌باشد. علاوه بر آن اختلاف فاحش بین دریافتی پرسنل بخش دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با کارکنان شرکت واگذار شده (علیرغم وعده‌های داده شده) عدم تحقق وضعیت بهتر برای پرسنل در امر خصوصی سازی را نشان می‌دهد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email