آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

تجمع بی‌سابقه بازنشستگان ایران ایر روبروی ساختمان هواپیمایی در تهران

تجمع بازنشستگان ایران ایر روبروی ساختمان هواپیمایی با شعار مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم

صبح امروز دوشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۰، تجمع بازنشستگان ایران ایر،‌ روبروی ساختمان هواپیمایی در تهران برگزار گردید. در این تجمع تعداد زیادی از بازنشستگان هواپیمایی ایران ایر روبروی ساختمان این شرکت در تهران گرد آمدند.

در تجمع بازنشستگان ایران ایر، شرکت کنندگان در اعتراض به بی‌پاسخ ماندن خواسته‌هایشان از سوی مقامات و مدیران این شرکت، شعار می‌دادند: «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم

در این تجمع، یکی از بازنشستگان بر اثر فشار روحی ناشی از فشار زندگی و بی‌پاسخ ماندن خواسته‌هایشان بر زمین افتاد که توسط سایر شرکت‌کنندگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

شایان ذکر است بازنشستگان و مستمری بگیران که در طول سال‌های گذشته همواره حقوقشان پایمال شده است، طی ماه‌های اخیر با برگزاری تجمع‌های هفتگی بر برآورده شدن خواسته‌ها و مطالبات خود پافشاری می‌کنند.

شرکت هواپیمایی ایران ایر به دلیل پرداخت نکردن حقوق و بی‌توجهی به خواسته‌های کارکنان و بازنشستگان شاهد اعتصاب‌های بسیار زیادی از سوی آنها روبرو بوده است.

مقام‌های این شرکت به بهانه پرداخت نشدن کمک سازمان برنامه و بودجه، نداشتن بودجه، کرونا و محدودیت فروش، از پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و کارکنان خودداری می‌کنند. اما بازنشستگان و کارکنان شرکت ایران ایر با رد این بهانه‌ها می‌گویند چرا بهای مشکلات ساختاری و اقتصادی این شرکت باید از حقوق ناچیز ما پرداخته شود.

روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه نیز شمار زیادی از کارکنان خدمات فرودگاهی ایران ایر، در اعتراض به پایین بودن حقوق و مزایا ، در جلوی ترمینال ۲ مهرآباد تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، زخم های صندوق بازنشستگی هما و مشکلات بازنشستگان این شرکت هواپیمایی چند وقتی است که سر باز کرده است و مشکلات بسیاری را برای بازنشستگان این شرکت هواپیمایی دولتی فراهم کرده است.

البته از گذشته صندوق بازنشستگی هما یکی از دلایل زیان ده بودن ایران ایر عنوان می شد و مدیران عامل قبلی کم و بیش سعی در رفع این مشکل داشتند اما هیچگاه به نتیجه نرسید.

دوشنبه 18 اسفندماه هم ایثارگران و بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تجمعی از مجلس و سازمان برنامه و بودجه خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره تقاضای بازنشستگان ایران ایر مبنی بر همسان سازی پرداختی‌ صندوق‌های بازنشستگی و ترمیم حقوق آنها پیش از این به خبرنگار فارس گفت: برابر امریه‌هایی که دولت داد، ما در ایران ایر اقدام کردیم و بخشی از خواسته‌های بازنشستگان هما تامین شد، در چارچوب قانون، حداکثر افزایش حقوق را اعمال کردیم، اما به هر حال اینها روی کاغذ است.

به گفته علیرضا برخور تامین اعتبار برای این تناسب سازی نیازمند زیرساخت مناسب است که ایران ایر ندارد، این شرکت هواپیمایی بدهی‌های سنگین از یک دهه قبل تاکنون دارد، تعداد پایین هواپیماهای عملیاتی هما به دلیل نبود نقدینگی برای تهیه قطعه موجب شده است، درآمد ماهانه هما برای پرداخت حقوق کارکنان هم کافی نباشد، چه برسد به اینکه همسان سازی و تناسب سازی حقوق را انجام دهیم.

مدیرعامل ایران ایر گفت که اصلا مایل به جدا کردن صندوق بازنشستگی هما از ایران ایر نیستیم، کارکنان ایران ایر بازنشسته می‌شوند و بازنشسته‌های هما متعلق به هما هستند، ولی ما در موضوع یکسان سازی صندوق‌های بازنشستگی موضوع را پیگیر هستیم و دنبال جداسازی نیستیم؛ وقتی یکسان‌سازی صندوق‌های بازنشستگی مطرح می‌شود، هر اتفاقی که برای دیگر بازنشسته‌ها رخ می‌دهد، برای بازنشسته‌های ما هم باید رخ بدهد.

برخور گفته بود: به هر حال بازنشستگان هما با توجه به شرایط اقتصادی فعلی حق دارند، مسایل خود را مطرح کنند، اما من هم به عنوان مدیرعامل هما هم سعی کرده‌ام همه وظایف خود را در این باره دنبال کنم.

Facebook
Telegram
Twitter
Email