آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

جشن 74 مین سالگرد 21نهضت آذر برگزارشد!

روز بیست سوم آذرماه در سالن اجتماعات جمعیت مهاجرین ایرانی مقیم جمهوری آذربایجان در شهر باکو، جشن سالگرد جنبش 21 آذر با حضور عده ای کثیر از اعضای مهاجرین و اعضا و هواداران فرقه دمکرات آذربایجان برگزار گردید.

ابتدا رفیق فریدون ابراهیمی صدر جمعیت مهاجرین ضمن تبریک به مناسبت سالگرد نهضت 21 آذر و اعلام یک دقیقه سکوت به خاطر و یاد در گذشتگان یک سال اخیر جمعیت و فرقه، گزارش مبسوطی از فعالیت و عملکرد جمعیت مهاجرین را در طی یک سال گذشته به اطلاع حضار رساند.

 عملکرد یک ساله جمعیت علیرغم تمام مشکلات پیش رو، نشان داد که از رشد کیفی و کمی در خور توجهی برخوردار بوده است. به همین دلیل از سوی شرکت کنندگان مورد تشویق و تائید قرار گرفت.

سپس صدر جمعیت مهاجرین ایرانی مقیم آذربایجان به تعدادی از خانم های عضو تشکیلات زنان جمعیت، به پاس تلاش و خدماتشان در جهت رشد و ارتقای جمعیت در یک سال اخیر، دیپلم افتخار تقدیم کرد. شرکت کنندگان با شور و هیجان از این خانم ها تشکر و قدردانی کردند.

آنگاه دکتر عادله چرنیک بلند صدر کمیته مرکزی فرقه دمکرات آذربایجان و از بازماندگان و  فعالان نهضت 21 آذر به خانم ها سولماز توحیدی و هجر عمانی به خاطر کسب درجه عالی علمی در جمهوری آذربایجان، لوح تقدیر اهدا کرد.

حاضرین در جلسه به شدت خانمها هاجر عمانی و سولماز توحیدی را مورد تشویق قرار دادند.

در بخش پایانی دکتر عادله چرنیک بلند بعنوان شاهد زنده از دوران دولت ملی آذربایجان به رهبری سید جعفرپیشه وری، مشاهدات خود را به اطلاع حاضرین رساند. بازگو کردن عملکرد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دولت خودمختار آذربایجان (1324- 1325) از زبان یکی از شاهدان عینی، شرکت کنندگان را به حیرت وا داشت.

عادله خانم با برشمردن شمه ای از فعالیت فرقه دمکرات آذربایجان در عرض یک سال، آن هم با وجود تمام موانع و مشکلاتی که دولت مرکزی و عوامل رنگارنگ ارتجاع داخلی و خارجی به وجود می آوردند، نشان داد که نیروی خلق می تواند، شگفتی های معجزه آسایی را خلق و تمام موانع را از پیش پای خود بردارد. تجربه گرانبهای جنبش 21 آذر، می تواند سنگ بنای محکمی برای نسل جوان و تمام کسانی که  خواهان دولتی دمکراتیک و مترقی در آذربایجان و همه کشور هستند، باشد.

در پایان تعدادی از شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را در ارتباط با مشکلات و مسائل روز بیان کردند. جلسه با امید به آینده و روزهای بهتر به کار خود پایان داد.

Facebook
Telegram
Twitter
Email