آذربایجان دموکرات فرقه سی

Azərbaycan Demokrat Firqəsi

فرقه دموکرات آذربایجان

نگاهی به جنگ اوکراین و حواشی آن

برگزاری مذاکرات ویدیویی بین روسیه و اوکراین

و احیای عرضه برق در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل

به گزارش رادیو بین الملل چین، دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست ‌جمهوری روسیه روز یکشنبه 13 مارس گفت که هیئت‌های روسیه و اوکراین  امروز 14 مارس  گفتگوی ویدئویی برگزار می کنند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه 13 مارس تأیید کرد که از داخل اوکراین مطلع شده که نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل پس از تعمیرات، عرضه برق خود را از سر گرفته است.
کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه شامگاه همان روز به وقت محلی گفت که ارتش روسیه صبح روز یکشنبه با استفاده از تسلیحات دقیق دوربرد مرکز آموزشی نظامی استاریک و یک مکان آموزشی نظامی در لویو واقع در غرب اوکراین را هدف قرار داده که در این حملات علاوه بر کشته شدن نزدیک به 180 جنگجوی خارجی، بخشی از مهمات و سلاح‌های خارجی نیز منهدم شده است. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، ارتش این کشور 3736 زیرساخت نظامی اوکراین، 100 فروند هواپیما، 139 هواپیمای بدون سرنشین، 1234 تانک و سایر خودروهای زرهی،  بیش از 122 موشک، 452 قبضه توپ صحرایی و خمپاره انداز و 1013  خودروی نظامی ویژه را منهدم کرده است. 
سیلوانوف وزیر دارایی روسیه نیز همان روز در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت که به دلیل تحریم های غرب، نیمی از ذخایر طلا و ارز بانک مرکزی روسیه مسدود شده است و دولت تمام تلاش خود را برای کمک به بانک های بزرگ در صورت لزوم انجام خواهد داد. بانک‌هایی که در تحریم‌ها به شدت محدود شده‌اند، تحمت حمایت ذخایر دولت می‌توانند عملکرد عادی  خود را حفظ کنند.
چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه 13 مارس در نشست خبری خود در آنتالیا بار دیگر تاکید کرد که ترکیه با توجه به کنوانسیون مونترو حریم هوایی خود بر پروازهای روسیه نخواهد بست.

بیانیه کمیته مرکزی حزب کمونیست متحد گرجستان

از روسیه و مردم اوکراین حمایت کنید!

دنیا جلوی چشمان مان در حال تغییر است. عملیات نظامی روسیه دراوکراین  درفرایند کلید شکل گیری جهان نه در کوتاه مدت  بلکه بلند مدت تاثیر گذار خواهد بود 

پس از تخریب اتحاد شوروی، هیچ یک از درگیری های نظامی از جمله بزرگترین آنها، این چنین در فضای جهانی تأثیر نداشت. اما نتیجه عملیات نظامی روسیه در اوکراین و پیامد سیاسی آن چه خواهد بود.

جهان نظاره گر عملیات نظامی است. محتوای این تصویر، روسیه از یک سو، ناتو و آمریکا از سوی دیگر است.

روسیه علیه مردم برادر اوکراین دست به عملیات نظامی نزد. این امر از کل روند وقایع در خاک اوکراین مشهود است، جایی که ارتش روسیه در نهایت احتیاط عمل می کند و کاملاً به هدف رسمی اعلام شده  پایبند است: غیرنظامی کردن و غیر نظامی شدن اوکراین است.

حکومت کی یف به طور فعال و پیوسته اهداف ناتو و ایالات متحده را که تهاجم به روسیه از طریق خاک اوکراین می باشد به اجراء درآورد و این تهاجم از کمیت به کیفیت تبدیل شد .روسیه  نیاز به خنثی سازی  خطر مرگبار برای دولت خود، فروپاشی تمدن روسی را ضروری دانست .  مهم نیست که بمب های کیف نه به روستوف یا کراسنودار بلکه برای دونتسک و یا لوگانسگ به پرواز در آمده اند .در اینجا ما کاملاً با ارزیابی ستاد رهبری فدراسیون روسیه موافقیم.

تکرار می کنیم : روسیه به نقطه عطف تدافع رسیده است یا بهتر است بگوییم روسیه به تنگناه کشانده شده ، در حالی که چاره ای جز حفظ تمدن روسیه وکشورش را با ابزار نظامی  به عنوان یک دولت نداشت.

برخی از احزاب کمونیستی  وجنبش های چپ اقدام  روسیه را تجاوزکارانه اعلام کردند.  که ازلحاظ  تحلیل وقایع مارکسیسم – لنینیسم  انتزاعی است  حزب کمونیست متحد گرجستان قاطعانه با این تفسیر مخالف است و مدعی است با وجود “تهاجم”  نظامی، عملیات تدافعی است!

استدلالی های دیگری علیه روسیه در مورد اوکراین  وجود دارد که ادعا می شود عملیا ت نظامی روسیه ماهیت آمپریالیستی  دارد و مورد انتقاد است . آنان در بهترین حالت بی طرف هستند ویا در بدترین حالت آرزوی شکست  روسیه را دارند.

 برخی ازمدعیان مدافع طیقه کارگراساس عملیات نظامی امروز در اوکراین را تجاوز در ماهیت سیاست خارجی روسیه می دانند که با منافع طبقه کارگر اوکراین و روسیه در تضاد است . باز تکرار می کنیم روسیه به نقطه عطف تدافعی رسید عملیات نظامی روسیه به هدف نابودی کشور اوکراین نیست . دقیقاً  مقابله  با انحصار طلبی ناتو و ایالات متحده در جهت منافع کارگران است. علاوه بر این، در حال حاضرروسیه به نفع تمام بشریت مترقی عمل می کند!

 شکست در، رویارویی اجباری روسیه با ایالات متحده آمریکا و ناتو درخاک اوکراین تقریباً مشابه همان چیزی است که بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت و به تکرار جهان تک قطبی منجرمی شود.

عواقب تکرار جهان تک قطبی باارتجاعی ترین دولت در بین تمام قدرت های امپریالیستی جهان ، شرایط بدتری را برای مبارزان فراهم می آورد  . دوره جدید ،هیستری ضد کمونیستی  ضد شوروی و روس هراس  را در جهان گسترش خواهد داد.

جهان تک قطبی منجر به حملات کاملا جدید تر، جلوگیری از آزادی های دموکراتیک برای زحمتکشان می شود، مطالبات  کارگران  در سراسر جهان با افزایش شرایط جنون آمیز ملی گرایان  وراستگرایان افراطی با سرکوب حقوق دمکراتیک زحمتکشان شدت خواهد یافت !

پیشروی جمهوری خلق چین وسایر کشورهایی که در مسیر توسعه سوسیالیستی  گام برداشته اند  دشوارترخواهد شد . اجرای وظایف جدید که در دستور کار قرار خواهد گرفت بار دیگر “اکسیژن” را در اختیار نیروی الیگارشی هار  قرار خواهد داد و فرآیند بسیار منفی در مقیاس جهانی تکرار خواهد شد و بحران های جدید برای نیروهای مترقی بر انگیخته  می شود. که در اوایل دهه 90 قرن گذشته به دلیل تخریب جعلی اتحاد جماهیر شوروی و اردوگاه سوسیالیستی مشاهده شد.

روسیه، حتی در وضعیت کنونی خود، مانع جدی برای چنین تغییرات غم انگیز در سیاست جهانی  است و ضامن یک جهان چند قطبی و شرایط نسبتاً دیگری برای مبارزه ، پیشرفت و سوسیالیسم دربین و المللی به وجود خواهد آمد.

سوال ما این است : آیا می توان ظاهرا بی طرف در حاشیه ماند ودر عین حال دربدترین حالت، موضع ضد روسی در حوادث اوکراین  گرفت ؟ پاسخ ما منفی است!

بنابراین، حزب کمونیست متحد گرجستان با صراحت از اهداف اعلام شده عملیات نظامی – غیرنظامی کردن اوکراین – حمایت می کند.

لازم  است در مورد ماهیت ناسیونالیستی، ارتجاعی، طرفداران راستگرای افراطی رژیم کی یف که( باحمایت اتحادیه اروپا و آمریکا) در نتیجه یک کودتای مسلحانه خونین به قدرت رسید بار دیگر یاد آور شویم .  پس از کودتا، رژیم کیف بی وقفه جنایات بسیاری علیه مردم خود در شهرهای مختلف اوکراین و در دونباس اعمال شد. فقط وقایع خونین اودسا در سال 2014 برای محکومیت صریح رژیم کیف و محروم کردن حکومت نظامی از هرگونه حمایت، از جمله در رویارویی فعلی که در حال حاضر مشاهده می شود، (باز دارندگی  فاشیست ) ضروری بود.

حکومت کی یف، با حمایت و همدستی غرب “دموکراتیک”  حزب کمونیست  اوکراین را ممنوع اعلام کرد، “جنگ صلیبی”  علیه کمونیست ها سازمان داد، طرفداران موسسات دوستی با روسیه ومتحدان آنان را در معرض آزار و اذیت مداوم قرار داد. شکنجه  و تخریب در خیابان ها وشهرها ، زندان در سیاه چال ها ادامه  یافت . رهبری فدراسیون  روسیه بر خلاف غربگرایان  از این اقدامات ارتجاعی حمایت نکردند و دائماً آن را محکوم کردند.

با توجه به  تاریخ قهرمانانه  مبارزات مشترک مان با فاشیسم مسئولیتی را که بدرستی روسیه بعهده گرفت تا برادران اوکراین را از یوغ نیروهای راستگرای افراطی ، ناسیونالیست ها آزاد کند کاملاً منطقی است .

بنابراین، ما به طور کامل از عملیات  روسیه درمقابل تحریکات اوکراین حمایت می کنیم!

ما همبستگی  قاطعانه خود را با مردم زحمتکش اوکراین، کمونیست ها و چپ های اوکراین در مبارزه برای رهایی کشور از دست تفاله های ناسیونالیست ابراز می داریم !

ما حمایت خود را از تمام نیروهای ترقیخواه در مبارزه برای بازسازی یک اوکراین جدید، جانشین شایسته سنت جمهوری سوسیالیستی شوروی ،اعلام می داریم !

در یک کلام، حزب کمونیست متحد گرجستان در این برهه حساس موضع صریح حمایت خود را اتخاذ کرد وتمامین نیروهای ترقیخواه جهان  را فرا می خواند تا موضعی روشن وصریح اتخاذ نمایند.

حزب کمونیست متحد گرجستان خواستار حمایت بی چون و چرا از روسیه است!

کمیته مرکزی حزب کمونیست متحد گرجستان 4مارس 2022

منبع: سایت کمونیست های اتحاد شوروی

برگردان م . چابکی 23اسفند ١۴٠٠

بیانیه صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

ایجاد سلاح های بیولوژیک در اوکراین، تهدید مستقیم برای بشریت

زیوگانف گنادی آندریویچ : صدر کمیته مرکزی ورهبر فراکسیون حزب کمونیست در دومای دولتی فدراتیو روسیه :

در جریان عملیات نظامی برای آزادسازی از فاشیسم، در قلمرو وزارت دفاع ایالات متحده در اوکراین، داده هاایی حدود 30 آزمایشگاه بیولوژیکی تائید شد. بر اساس این اسناد،و تحقیقات سازماندهی شده  می توان با اطمینان درباره توسعه سلاح های بیولوژیکی در اوکراین که تهدیدی برای بشریت می باشد قضاوت کرد.

از زمان تخریب اتحاد جماهیر شوروی، اوکراین به طور مداوم به پایگاه ناتو علیه روسیه تبدیل شده است. در نتیجه، کشور مملو از تسلیحات ناتو است. در همان زمان، صنعت بزرگ وپیشرفته کشوراز بین رفت ، گروه های الیگارشی مرتباً سطح زندگی مردم را کاهش داد. کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها توسط ایدئولوگ های باندرا نوشته شد، حقایق و پدیده های تاریخ مشترک ما به شدت در روح شوروی ستیزی و روس هراسی تحریف گردید. در نتیجه وضعیت فعلی، جمعیت اوکراین 12 میلیون کاهش یافت واما این هم کافی نبود.

در سال 2005، توافق نامه هایی بین اوکراین و ایالات متحده برای تحقیقات وهمکاری در مورد طاعون، وبا، سیاه زخم و سایر بیماری های کشنده امضا شد. 200 میلیون دلار به این منظور از جمله، اشکال انتشار ویروس از طریق خفاش ها و پرندگان نیز اختصاص یافت .

 من در جوانی با گروه ارتش شوروی درآلمان بخش جمع آوری اطلاعات برای مبارزه با سلاح های اتمی، شیمیایی و باکتریولوژیک خدمت کردم. من از نزدیک ماهیت غیرانسانی این نوع سلاح های نابود کننده مردم را می‌دانم. حتی هیولایی چون آدولف هیتلر در طول جنگ جهانی دوم جرأت استفاده چنین سلاحهای شیمیایی را نداشت.

جزئیات چگونگی کنوانسیون منع ، تولید و ذخیره سلاح های باکتریولوژیکی (بیولوژیکی) و سمی، مصوب 1972 اکنون با نقض آشکار تعهدات بین المللی توسط واشنگتن، تهدید برای همه بشریت روشن است.

جهان با جستجوعلل همه گیر “کووید- 19″را ادامه می دهد.  دسامبر 2019، پکن سازمان بهداشت جهانی را از یک بیماری تنفسی با منشأء  ناشناخته در ووهان مطلع ساخت . اگرچه احتمال انتقال ویروس جدید از انسان به انسان هنوز به اثبات نرسیده بود، پکن اقدامات قرنطینه سختی را اعمال کرد و مقامات چینی چیزی را پنهان نکردند، بلافاصله گروهی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای بررسی وضعیت ویروس دعوت شد. بر اساس نتایج کار در ژانویه تا فوریه 2020، اعلام گردید که : دولت آمریکا ، بی‌اساس این تقصیر را به گردن چین انداخت منشاء آزمایشگاهی ویروس در چین بعید میرسد.

سازمان جهانی بهداشت مجددآ تحت فشار شدید واشنگتن، خواستار بازرسی در چین شد. پکن به درستی پافشاری واشنگتن را خلاف عقل سلیم و داده های عینی اعلام کرد که درخواست‌های رسمی پکن را برای بررسی آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکایی در فورت دیتریک و دانشگاه کارولینای شمالی نادیده می گیرد.

ارتش ایالات متحده آمریکا در فورت دیتریک به تحقیقات زیست پزشکی مشغول است. موسسه تحقیقاتی والتر رید، در تماس نزدیک با این آزمایشگاه، گروهی از دانشمندان به رهبری رالف باریک از دانشگاه کارولینای شمالی فعالیت کرده اند که نتایج تحقیقات آنها منتشر شده است. در سال 2003، تائید گردید که ایالات متحده فناوری های پیشرفته ای را برای سنتز و اصلاح « کرونا ویروس » ها دریافت کرده است.

در آگوست 2019، رسانه های پیشرو آمریکایی از بسته شدن آزمایشگاه فورت دیتریک به دلیل مشکلات “و خلاصی از شر مواد خطرناک” خبر دادند. این اتفاق پس از موجی از ابتلا به بیماری که علائم آن به شدت شبیه “کووید-19″بود، رخ داد. مقامات آن را به عوارض جانبی سیگارهای الکترونیکی نسبت داده اند. در عین حال اعضای هیئت  نظامی آمریکایی در اکتبر 2019  درووهان شرکت داشتند، علائم مشابهی از عفونت را نشان دادند. بنابراین احتمال منشا ء ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های آمریکایی بسیار زیاد است. تلاش واشنگتن برای سرزنش چین به معنای اجتناب از مسئولیت و جنایات خود بوده است.

توسعه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین نیز مخفیانه به شدید ترین شکلی صورت گرفت. از آنجایی که سرخک و دیفتری، سل و فلج اطفال در زمان اتحاد جماهیر شوروی از بین رفته بود مردم دلایل شیوع تعدادی از بیماری های خطرناک را درک نکرده اند. امروزه مشخص شد  ردپای این مشکلات به زیست شناسان نظامی آمریکایی منتهی می شود.

ما در مورد ده ها آزمایشگاه پراکنده در سراسرجهان از جمله نزدیک مرزهای روسیه صحبت می کنیم. توسعه سلاح های ژنتیکی علیه مردم اسلاو – روسیه، بلاروس و اوکراین وجود دارد. تاریخ تاریک یگان 731 ژاپن در طول جنگ جهانی دوم در حافظه زنده می شود. برای آماده سازی در جنگ با اتحاد جماهیر شوروی،آزمایش های وحشتناکی را روی مردم انجام داده اند. پس از شکست ژاپن، پرسنل این گروه و اسناد به ایالات متحده وانواع خاصی از سلاح های خطرناک توسط آمریکایی ها در کره و ویتنام مورد استفاده  قرار گرفت، اکنون در آزمایشگاهی غول پیکر برای توسعه سلاح های بیولوژیکی دراوکراین ممنوع است.

بالاخره جهان باید متوجه شود روسیه  در جریان عملیات اوکراین، از بشریت در برابر باندرا محافظت می کند. مردم کره زمین در مقابله با طاعون قهوه ای و باسیل های آن که در حال گسترش و تجدید حیات درسراسر کشورهای جهان است ، باید علیه فاشیسم متحد شویم . مردم جهان باید با تلاش های خیر خواهانه مشترک این تهدید وحشتناک را متوقف سازند.

گنادی زیوگانف : صدرکمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

برگرفته از سایت خط سرخ  خبرحزب کمونیست فدراسیون روسیه

م . چابکی :21 اسفند 1400

درعملیات ویژه 145 پهپاد و نزدیک به 1300 تانک اوکراینی منهدم شده اند

وزارت دفاع روسیه: 145 پهپاد و تقریبا 1300 تانک اوکراینی را طی عملیات نظامی ویژه منهدم کردیم.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای روسیه در طی عملیات نظامی ویژه، 145 پهپاد و تقریباً 1300 تانک، 124 سیستم موشک پرتاب چندگانه، تقریباً 500 قبضه توپ و بیش از هزار خودرو متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کردند.

وی افزود: در مجموع 145 هواپیمای بدون سرنشین، 1298 دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، 124 سیستم موشک پرتاب چندگانه، 469 قبضه توپ صحرایی و خمپاره و همچنین 1047 واحد از خودروهای ویژه نظامی نیروهای مسلح اوکراین در عملیات منهدم شدند.

روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

Facebook
Telegram
Twitter
Email